Коя социална мрежа е най-подходяща за вашия бизнес?

Posted by admin 21/05/2017 0 Comment(s)

Преценката в кои социални мрежи да представите бизнеса си понякога може да трудна. Много често по-нервните маркетолози решават да таргетират колкото се може повече хора в социалните мрежи, с надеждата, че някъде там са и истинските клиенти.

Да имате присъствие във всяка възможна платформа не е толкова печелившо, колкото ако идентифицирате подходящите за вас и се съсредоточите върху развиване и оптимизиране на профилите в тях.

Таргетирайте

За да създадат по-ефективни кампании много маркетинг специалисти избират да използват методите за тясно таргетиране. По този начин рекламното послание достига до специфични групи от потенциални клиенти в конкретната ниша. За да се подберат тези потребители маркетолозите използват информацията от търсенията им в интернет, навиците и интересите им в социалните мрежи. Така се създава по-добра ангажираност с аудиторията. Този метод е познат като „Rifle Approach“.

Използването на социалните мрежи без таргетиране може да повлияе на вашия бизнес негативно, създавайки усещането, че няма добре оформена политика и идентичност. Това в крайна сметка ще ви отдалечи от перфектните клиенти. Ако се концентрирате върху една-две социални мрежи с определена цел, може да постигнете много добра познаваемост на бранда, при това напълно органично (без платена реклама), както и да утвърдите бизнеса като водещ в индустрията.

Индивидуалният подход става все по-важен. Днешните клиенти не искат да ги третират като ходещи портфейли. Те искат лично внимание. Персонализираният маркетинг среща нуждите на клиентите, които искат да изразходват колкото се може по-малко време в избиране от къде да пазаруват и повече време с компания, която вече ги разбира. Клиентите са по-лоялни към брандове, които показват, че са си ‚написали домашното“.

Проучете търсенията в интернет, поведението и интересите в социалните мрежи на вашата аудитория, за да докажете, че ви е грижа за взаимоотношенията между бранда и потребителите. Развийте тези взаимоотношения, като създадете интеракция с вашите клиенти чрез техните любими социални мрежи. Свързването с тях по начин, който те харесват, е по-печелившо от досадните обаждания по телефона за предлагане на промоции и безличните имейл кампании.

Определете вашата аудитория

Социалните мрежи няма да са ви от голяма помощ, ако не таргетирате специфична аудитория. Преди да започнете да предприемате каквото и да е в онлайн пространството, трябва да разберете коя е вашата идеална таргет група. В социалните мрежи аудиторията на бизнеса ви са вашите фенове, последователи и приятели. Това са хората, които харесват и споделят вашето съдържание, те допринасят за разпознаваемостта на бранда (brand awareness), като го популяризират „от уста на уста“.

Потребителите от вашата аудитория имат определени характеристики, които ги превръщат в идеалните клиенти за вашия бизнес. Идентифицирайте тези характеристики и ги използвайте в социалните мрежи. Първата стъпка при всяка маркетингова дейност е да определите точната таргет група за съобщението си. Ако не знаете коя е тя, може да отговорите на няколко въпроса, за да добиете представа:

Какво нужди задоволява моят продукт? Кой има такава нужда? Кой ще допринесе за печалбата от моя продукт, кой ще го купи? Кои са демографските параметри за този пазар? За кого съм най-добре подготвен да продавам?

Тези въпроси ще ви помогнат да разберете къде може да се помести вашият продукт, към кой пазар да се насочите, на кого продават конкурентите, както и какви са демографските особености на таргет аудиторията. Набавете информация, за да определите потенциалните демографски групи. Направете свое собствено проучване за това или се свържете с маркетингова агенция, която да ви помогне. Опитайте се да разберете сред представителите на кои демографски групи вашият продукт може да предизвика положителни емоции. Така ще знаете към кого да се насочите.

Използвайте процеса „фуния на продажбите“, за да стесните аудиторията. Примерно, ако продавате дрехи, се предполага, че първоначално имате огромна аудитория, с която да комуникирате. За да я стесните и съответно да разберете кои са най-подходящите потребители за вашите продукти, може да използвате различни „филтри“. Започнете с определянето на пол. Ако вашите дрехи са насочени към конкретен пол, веднага стеснявате аудиторията към втория филтър, който може да е възрастова граница. Продължете да стеснявате потенциалните потребители, като ги филтрирате по доход, образование, местоживеене и други категории, които биха били адекватни към вашите продукти. В края на фунията вече ще имате тясно таргетирана аудитория, към която да се насочите.

Определете платформите, които вашата аудитория използва

Например, ако потенциалните потребители на продукта ви са между 18 и 29 годишни, подходящите социални мрежи за тях са Facebook, Instagram или Twitter. Проучете конкурентите си. Вижте кои социални мрежи използват и как това работи за тях. Потребителите споделят ли съдържанието им?

Имайте предвид, че конкурентите ви може да не постигат успех в социалните мрежи заради собствени грешки, а не защото използват неподходящи платформи. Използвайте личната си преценка, за да определите какво работи и какво не за конкурентите ви. Снабдете се с колкото може повече информация. Имайте широк поглед върху поведението на таргет групата в интернет и техните инетерси. Проучете и по-отблизо социалните мрежи, които те използват най-често.

Трябва да знаете и че, много хора имат профили в платформи, които не използват изобщо. Разберете какви са навиците и поведението на потребителите от вашата таргет група в интернет и насочете вашата маркетинг стратегия към социалните мрежи, в които тя ще има най-голям отзвук.

Разберете как работи всяка платформа

Потребителите оценяват добре направената маркетинг стратегия в социалните мрежи, но ненавиждат тези, които са неподходящи и не добре съобразени. Създаването на профил на вашия бранд в социалните мрежи не означава, че автоматично ще достигнете до огромен брой хора в интернет.

Трябва да знаете как да използвате пълния потенциал на избраната социална мрежа. В Instagram например трябва да се публикуват подходящи снимки със завладяващи надписи и релевантни хаштагове.

Всяка платформа има свои собствени правила и специфики. Например в Twitter има ограничение за броя символи в един туит – до 140, а потребителите на LinkedIn очакват съдържание, ориентирано към бизнес. Информирайте се за всички правила и особености на различните социални мрежи. Във всяка от тях може да направите тестов профил, за да проверите как работи. Може дори и до толкова да оптимизирате работата си в социалните мрежи, че да преценявате в кое време е най-подходящо да публикувате съдържание.

Проучванията показват, че има периоди от деня, които са по-подходящи за постове от други. Например, най-доброто време за публикувате във Facebook е между 13:00 и 16:00 часа в събота. Потребителите на Twitter пък реагират най-много на туитове около 17:00 часа през работната седмица. Разбирането на навиците на целевата аудитория може да ви помогне да изградите стратегията си така, че да има изключително добра възвръщаемост на инвестицията.

Започнете да поствате, туитвате, обновявате...

Сега вече сте готови да започнете да реализирате своята стратегия за онлайн маркетинг в социалните мрежи. Не се чувствайте пристиснати да имате профил във всяка социална режа. Изберете тези, които ви свързват с правилната аудитория и които може да управлявате ефективно.