Три маркетинг идеи, за които не ви трябва голям бюджет

Posted by admin 21/05/2017 0 Comment(s)

Как да процедираме, когато имаме малка фирма или такава, която е нова в бранша и не разполагаме с големи бюджети за реклама?

Днес е значително по-лесно от всякога за една малка фирма да се популяризира. Причината за това е в развитието на технологиите и многобройните възможности, които те предлагат. Налице са редица маркетингови канали и инструменти, които могат да се използват, без да е нужно да се влагат големи бюджети. Въпреки това е много лесно (и често срещано) малките фирми да попаднат в маркетингови клопки и да похарчат големи суми за реклами, които са твърде скъпи и неефективни, както и да отделят твърде големи суми за маркетингови канали, които изобщо няма да помогнат.

Има няколко основни клопки от маркетингова гледна точка:

Липса на ангажираност в маркетинговите канали. Фокусиране върху грешните канали. Не знаете кои са клиентите ви.

За да не попаднете в някоя от тези клопки, е важно да разберете своите клиенти и уникалната стойност, която предлага вашият бизнес (unique-value proposition). От съществено значение е собствениците, особено на малък бизнес, да отделят време, за да разберат кои са клиентите на техния продукт и основните причини, заради които го купуват. След като това е свършено, може да използвате три доказани метода за популяризиране и растеж на бизнеса ви.

Образовайте клиентите си

Най-добрият начин да създадете лоялна клиентска база е да ги образовате и да им помогнете да разрешат проблемите си преди да са стигнали до етапа на покупка. Може да постигнете това с маркетинг чрез съдържание (content marketing), публикуване на добро съдържание в социалните мрежи, както и чрез редовен имейл бюлетин.

Не всеки има добри умения за писане на полезни и ангажиращи текстове. А и това отнема немалко време. В случай, че сте добър копирайтър и разполагате с необходимото време, може сами да се заемете с тази задача. Ако не, може да се доверите на професионалните услуги на уеб маркетинг агенция. Старайте се съдържанието да образова клиентите ви и да им помага, вместо да говорите за себе си. Когато това е направено както трябва, няма да има нужда да говорите за себе си, защото клиентите ви ще го правят вместо вас.

Правете имейл списък и го използвайте ефективно

Не трябва само да създавате списък, а да поддържате комуникацията с абонатите си. Ако имате онлайн магазин, то всеки, който е направил поръчка от вас, е оставил имейла си. Събирайте тези адреси и ги използвайте за маркетингови цели, все пак това са реални клиенти, които познават бранда ви и дори използват продуктите ви.

Добър вариант е да изготвяте бюлетин, който да изпращате на клиентите всяка седмица. Важно е той да съдържа информация, която има стойност, а не само рекламно съдържание. Включете интересни новини, тенденции или съвети от вашата сфера – важно е да представите съдържание, което да бъде интересно и полезно за хората, на които го предоставяте.

В никакъв случай не трябва да бъдете твърде натрапчиви, като изпращате бюлетини прекалено често. Днес има различни платформи за имейл маркетинг, които позволяват да се изпращат информационни бюлетини до много получатели едновременно, както и да се включват интересни дизайни.

Ценете настоящите си клиенти и работете, за да станат лоялни към вашия бранд

Много хора обикновено се съсредоточават върху това как да имат повече клиенти, като често пренебрегват тези, които вече са направили покупка. Безспорно, е че привличането на нови клиенти и изключително важно за всеки бизнес, но и запазването на старите и превръщането им в лоялни е от съществено значение.

Една от причините е, че това са хората, които могат да осъществяват за вас може би най-ефективната реклама – тази от уста на уста. Един от факторите, за да знаете как да направите клиентите си лоялни към вашия бранд, е да знаете какво е искреното им мнение за продуктите ви, обслужването и т.н.

Важно е да знаете какво се харесва на потребителите и какво не. Така ще разберете къде има нужда да се поработи повече и кои са силните ви страни, които да популяризирате. Информацията може да получите, като помолите клиентите си да попълнят кратки анкети, които могат да са онлайн или намясто в магазините, в зависимост от бранша. Покажете им, че имате желание да подобрите това, което към момента се приема за минус.

Награждавайте лоялните си клиенти с отстъпки, специални промоции или добавена стойност към продуктите. Има редица методи как да „ухажвате“ тези хора – клиентски карти, персонализирани предложения и много други. Тези методи ще ви помогнат да популяризирате бизнеса си и да създадете връзка с клиентите си. Все пак именно от тях зависи успехът на вашата компания.